Project omschrijving

Confronterende storytelling voor Compassion

Opgeleverd

5 inspirerende verhalen, 5 online teaser, campagnefotografie.

Over de opdracht

Compassion is een kindsponsororganisatie met projecten in Azie, Afrika en Latijns-Amerika. In hun sponsorprogramma krijgen kinderen te eten, krijgen medische zorg en gaan naar school. Maar helaas is dat te vaak nog niet voldoende. Medewerkers in het veld worden vaak geconfronteerd met schrijnende gevallen waar eigenlijk direct actie op ondernomen moet worden.

Fonds Zweer Kwetsbare Kinderen komt op voor kinderen en staat kinderen bij die niemand anders hebben om op terug te vallen.

Voor de lancering van het Fonds Zeer Kwetsbare Kinderen legden we vijf scherpe verhalen van ooggetuigen vast die de dagelijkse realiteit van deze kinderen voelbaar maken.

Het is dubbel. Want we vinden het gaaf dat er zo’n hands-on fonds bestaat. Maar tegelijkertijd zou je willen dat dit helemaal niet nodig is. Wij zijn trots op de zes personen die op zo’n manier hun verhaal wilden vertellen. We zijn enthousiast over de vliegende start van dit fonds waardoor al honderden kinderen geholpen zijn.

Speciale dank gaat uit naar HAEVN. Voor deze video’s mochten we hun nummer Fortitude gebruiken.

VIDEO

FOTOGRAFIE

Tiemen Westerduin
Schrijver en Spreker Compassion Nederland
‘Tijdens de opnames heeft het team van Afdeling Beeld een intieme setting weten te creëren, waardoor ik en de andere ooggetuigen open ons verhaal konden doen. Afdeling Beeld snapte wat wij wilden vertellen en werkte op een integere manier die recht deed aan zowel de emotie als het doel van de campagne. De video’s hebben op duizenden mensen in Nederland een impact gemaakt, en daarmee ook op honderden kwetsbare kinderen in probleemgebieden. De samenwerking met Afdeling Beeld en hun betrokkenheid bij het thema en de campagne gaf ons het gevoel dat we dit echt samen deden.’

Achter de
schermen

KIJK OOK EENS BIJ: