Project omschrijving

Nieuw-Hollandse
brandmovie
voor Cortina

Opgeleverd

5 inspirerende verhalen, 5 online teaser, campagnefotografie.

Over de opdracht

De Cortina fietsen zijn niet meer uit het Nederlandse straatbeeld weg te denken. In 10 jaar tijd heeft Cortina de fietsenmarkt helemaal veroverd met hun stadsfietsen. Cortina zet zich steeds sterker neer als lifestyle merk. Voor de collectie van 2020 maakten wij deze brandmovie. Gebasseerd op vijf lifestylen. De Rebel, de Romantic, de Design Lover, Classic en de Optimist.

Het filmen is zo gedaan, uit het materiaal kon, naast de brandmovie, ook per lifestyle groep een korte online clip gemaakt worden. Door slim te produceren hebben we dus meer dan een brandmovie kunnen maken.

Mark Mannee
Regisseur Afdeling Beeld

“Toen Cortina bij mij kwam met de vraag voor de nieuwe brandmovie voor 2020 was het voor mij al snel helder dat ik dit met het team van Afdeling Beeld op wilde pakken. Want dat betekent: creativiteit, een enthousiast en gemotiveerd team, veel lol en een fantastisch eindresultaat.

Het uitgangspunt in deze video’s was niet per se de fiets. Maar de fiets als verlengstuk van een lifestyle. Cortina heeft 5 lifestylen gedefinieerd en hiermee zijn we in de film aan de slag gegaan. Die stylen moesten herkenbaar zijn voor de kijker, en ook inspireren.

Met elkaar zijn we op zoek gegaan naar passende locaties, die zowel qua kleur, sfeer als omgeving naadloos bij de fietsen en modellen aansloot.”

Achter de
schermen

Making off Cortina video en fotografie
Making off Cortina video en fotografie
Sebastiaan Poelen Afdeling Beeld voor Cortina
Making off Cortina video en fotografie
Making off Cortina video en fotografie
Making off Cortina video en fotografie
Making off Cortina video en fotografie
Making off fotografie NS International
KIJK OOK EENS BIJ: